hole.kommune.no

Lytt til teksten

NAV

NAV Hole

Telefon: 55 55 33 33

Ekspedisjonstid kl. 09.00-15.00. Tirsdag og torsdag er mottaket ubetjent, men PC-er for selvbetjeningsløsninger er tilgjengelig.

E-post: nav.hole@nav.no

Mer informasjon: nav.no

 

DITT NAV

Logg inn på Ditt NAV

Da kan du følge søknaden din

  • se utbetalinger
  • sende spørsmål til NAV
  • endre kontonummer og tilleggsadresse
  • søke pensjon
  • sende meldekort

 

NAV kontoret i Hole er organisert i mottak og oppfølging.

Mottaksteamet gir råd/veiledning og bistand i forhold til:

  • Spørsmål i henhold til Lov om folketrygd:   Pensjon, sykemelding, bidrag, arbeidsledige, arbeidssøking, foreldrepenger, enslige forsørgere m.v.
  • Kortvarig hjelp i henhold til Lov om sosiale tjenester.
  • Husbankens låneordninger.

 

Oppfølgingsteamet har ansvar for følgende områder:

  • Gjeldsrådgivning
  • Arbeidsavklaringspenger (AAP)
  • Sykemeldte
  • Uføresaker
  • Økonomisk sosialhjelp
  • Kvalifiseringsprogrammet
  • Rus og psykiatri
  • Barnevern
  • Bosetting av flyktninger

 

NAV Hole gir veiledning og bistand.

Bl.a. i spørsmål angående:

  • Arbeidssøking
  • Arbeidsmarked
  • Arbeidsavklaringspenger
  • Barnetrygd
  • Barns sykdom
  • Dagpenger
  • Enslig forsørger
  • Flyktninger
  • Foreldrepenger
  • Gjeldsgådgivning
  • Hjelpe- og grunnstønad
  • Husbankens ordninger
  • Kontantstøtte
  • Pensjon
  • Redusert betaling barnehage
  • Rusproblemer
  • Støttekontakt
  • Skjenkebevilling
  • Sykepenger
  • Underholdsbidrag/farskap

 

NAV Hole skal foreta en vurdering av behov for bistand for å beholde eller skaffe seg arbeid og rett til aktivitetsplan.

Brukere som har behov for en mer omfattende vurdering av sitt bistandsbehov, har rett til å få en arbeidsevnevurdering. Brukeren skal få en skriftelig vurdering av:

  • sine muligheter for å komme i arbeid
  • hva slags arbeid som skal være målet
  • behovet for bistand for å komme i arbeid
  • om, og eventuelt hvor mye arbeidsevnen er nedsatt
  • hvilken type bistand som kan være aktuell for brukeren

 

Mer informasjon og søknadsskjema finnes på www.nav.no

 

Adresseendring

  • Husk å melde flytting til Folkeregisteret/Skatteetaten når du skal flytte.
  • Gjelder alle som flytter innen kommunen, mellom norske kommuner, eller til Norge fra utlandet.
  • Skjema får du på Skatteetaten
  • Eller ved henvendelse til Skatteetaten, Stabelsgt. 7/9 Hønefoss
  • NAV blir oppdatert daglig når det gjelder registrerte flyttemeldinger som er mottatt hos Folkeregisteret/Skatteetaten.
  • Husk at du også må levere egen flyttemedling til Posten for at posten din skal komme frem.

 

Endring av skattetrekk

  • Ved nedsettelse av skattetrekk kan du henvende seg til Skatteetaten eller tlf. 800 80 000.
  • Ved frivillig tilleggstrekk kan selvbetjeningsløsningen på vår nettside - Ditt NAV - benyttes. Eventuelt skriftlig henvendelse til NAV.

 

Endring av kontonummer

  • Endring kan du sende skriftlig til NAV eller endre det ved å logge deg inn på Ditt NAV.

 

 

Del dette:

Tips en venn Skriv ut

Skjema